luni, iunie 12, 2006
"Care-i treaba" cu ART DELIVERY
A fost acum ceva timp o controversa, dupa ce s-a terminat eventul cu Art Delivery, despre faptul c-ar exista ceva interese ascunse in spatele chestiei ce-am creat-o noi acolo pe strada. Controversa a fost pusa in spatiul public mai intai de Vlad Nanca, pe Bukresh Blog. Na, i-am zis ca sufera un pic de ceva paranoia si dup-aia i-am promis un raspuns "oficial".
Iata raspunsul formulat de autorul PUZ-ului la suspiciunile lui Vlad:
"Cladirea inalta propusa pentru a fi amplasata pe bd. Magheru nu are un beneficiar anume; intregul PUZ pentru parcursul str. Episcopiei-Verona-Icoanei este o propunere pentru care se asteapta avizele de specialitate. PUZ-ul a fost comandat de Primaria Municipiului Bucuresti. Expunerea PUZ-ului in spatial public a avut ca scop dezbaterea publica a celor propuse de echipa de arhitecti, ingineri de trafic, ingineri de instalatii, urbanisti, inainte ca proiectul sa fie avizat. Traseul luat in studiu se suprapune peste str. Arthur Verona, fosta strada Mercur care lega Gradina Icoanei si ajungea spre Atheneul Roman pe partea opusa a actualului bulevard Magheru (practic, numarul 1 al strazii Pictor Verona este si acum pe partea opusa, vis-a-vis de localul La Mama). Refacerea traseului a fost racordata la studiile privind Calea Victoriei si Piata Palatului, astfel incat sa genereze continuitate pana spre Cismigiu. Concluzia: de la Gradina Icoanei la Gradina Cismigiu pe jos, confortabil, fara conflicte auto, cu verdeata, cca 1600m, vreo 20 de minute pe jos, mers singuratic.
Astfel, ideea de cladire inalta de birouri, de exemplu, impostata vis-a-vis de Carturesti, de cealalta parte a bd. Magheru intre «blocul O.N.T.» si «blocul Eva», constituie o propunere-provocare amendata ferm, dupa cum observam, de locuitorii Bucurestiului, in mod democratic. Propunerea ar fi mai corect inteleasa impreuna cu cateva interventii adiacente: parcajul subteran pentru cca 600 de masini, o zona destinata sculpturilor in locul intalnit pe fostul amplasament al Muzeului Simu (in fata blocului O.N.T) si subtraversarea pietonala sub Blvd. Magheru (care e gandita altfel decat cea actuala de la Universitate; adica cu rampe line de plimbare si spatiu verde plantat deschis si luminos, asezat la cota de subtraversare. Acolo jos, la cca 3,5 metri se va afla astfel un fel de gradina maricica, mai putin zgomotoasa decat spatiul de pe bulevard cu felurite dotari si plantatie masiva de arbori si iarba.
Ideea a avut ca rationament si legatura cu propunerea de parcaj subteran de pe Magheru. Am preferat sa facem un exercitiu de urbanism care sa dea masura celor dorite de locuitori, inainte ca PUZ-ul propriu-zis sa devina regulament. Aceasta cladire poate fi redimensionata. Locuitorii prezenti la expunerea stradala de pe Verona din 5/6 mai a.c. au reactionat la propunerea noastra, exista deja opinii clare pe internet care conduc la concluzia ca o cladire inalta implantata in tesutul din centrul istoric nu este dorita si, chiar mai mult, este asociata cu afaceri ilegale si interese ascunse. Noi nu avem nimic de ascuns, doar am provocat bucurestenii sa aiba o reactie.
Dupa cum se observa, cladirea inalta este discutata, criticata. OK. Din aceasta cauza, s-a studiat si alta pozitie mai spre nord, langa str. George Enescu. S-a mai studiat si posibilitatea reducerii ei din inaltime.
Ce au incercat proiectantii sa propuna a fost cum sa faca acolo un loc mai animat si atractiv unde gasesti evenimente diurne si poti sa zabovesti ca intr-o piateta. Poti sa-i spui si nisa urbana mai retrasa din trafic. Si unde sa fie mai liniste si de unde sa o poti lua si-n lungul bulevardului, dar si spre Ateneu si Gradina Icoanei, lasandu-ti masina in parcare. Sa folosesti daca vrei si bicicleta venind din Cotroceni spre Icoanei. Intrebarea este ce ti-ar placea sa poti face/vedea/intalni cand iesi din subtraversare spre Eva sau spre Carturesti. Primaria se pare ca este dispusa sa realizeze acest proiect si atunci ar fi mai bine sa fie cat mai aproape de dorintele utilizatorilor. Poate fi corectat dar poate fi si omorat, adica amanat si anulat. Decizia e, pana la urma, a voastra."
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
salut. o intrebare: chestia cu subtraversarea, nu-i asa ca ati luat-o dintr-un proiect de la Mincu? un studiu (al meu) de anul 4, din 2002 pare-mi-se. la vremea respectiva mi se imputase, de catre (atentie!) profi, cum ca "de unde stiu de proiectul cu parcarile subterane sub bd. magheru". raspunsul nu e secret: exista un studiu, foarte putin cunoscut. dar, ce-i drept, you shouldn't take all the credit for the idea... de ce nu ii mentionati si pe cei din proiectele carora va inspirati? sau macar sa porniti discutia si cu ei?
probabil ca daca n-ai fi anonim, am sti ce sa-ti raspundem. in orice caz, singurul care iti poate raspunde este autorul PUZ-ului, iar acesta nu prea sta pe blog. ii vom transmite problema imediat ce ne zici cine cum cand unde. altfel, nu vad de ce nu am putea discuta. am inceput deja s-o facem, uite.
Trimiteți un comentariu