Si pe 5, si pe 6 mai!
Astazi am primit vestea de la Primaria Municipiului Bucuresti ca strada va ramane inchisa si pe 6 mai! Evenimentele descrise in postarile anterioare raman sa se petreaca in ziua si intervalul trecute pe afis: 5 mai 2006, 16-23h.
Si ce se intampla totusi pe 6 mai?
Proiectul "Trasee de bicicleta" a castigat premiul I la sectiunea "O idee pentru Bucuresti" in cadrul Anualei de Arhitectura a Municipiului Bucuresti. Astfel ca sambata, 6 mai 2006, pe strada Arthur Verona se vor aduna biciclistii din Bucuresti. Ii chemam si pe skateri, si pe rolleri, si pe fericitii posesori ai trotinetelor. Pana la urma, succesul echipei formate din Iulian Ungureanu, Radu Ursoiu si Matei Puticiu e in folosul tuturor celor care prefera mijloacele alternative de circulatie in oras.
Iata cum suna proiectul lor:
// Si in Bucuresti exista biciclisti. O confirma forumurile dechise pe internet. O confirma vanzarile inregistrate de magazinele specializate. O confirma chiar aparitile lor sporadice pe arterele rutiere. De ce afirmatia initiala nu are totusi o veridicitate de necontestat? Pentru ca Bucurestiul nu le pune la dispozitie spatiu si legislatie. Daca locul unde majoritatea biciclistilor se intalnesc este unul virtual, nu inseamna ca ei insisi ar fi o adunatura de biti. Inseamna ca nu exista un spatiu real unde sa aduni mai multe “bitze”.
5 caracteristici ale unei retele de biciclete functionale:
- continuitate
- trasee directe
- siguranta
- confort
- atractivitate peisagera
5 abordari posibile ale unei retele de biciclete:
RECALCULAREA latimilor benzilor de circulatie si marcarea lor in consecinta, metoda cea mai ieftina si cu cea mai larga arie de aplicare.
RECONSIDERAREA sensurilor de circulatie pe anumite artere pentru castigarea a doua benzi (doua sensuri) destinate bicicletelor.
CONDITIONAREA parcarii automobilelor doar pe una din laturile carosabilului, posibila prin marcarea benzii de biciclete printr-o bordura suplimentara sau prin flancarea cu piloni cauciucati.
GASIREA unor spatii alternative de circulatie prin latirea trotuarelor sau benzi amenajate pe spatiile verzi de la margine acestora, solutii mai costisitoare dar cu un grad mai scazut de accidentare.
MEDIATIZARE la nivel urban pentru promovarea ciclismului ca alternativa de transport, fluidizarea traficului si reducerea poluarii, ca prime argumente. //
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
9 comentarii:
de unde imi iau si eu repede o bicla buna sa ma prezint si eu. NB am 1.86 si vreo 99 kg
bicla buna? nu lua de la first bike. eu recomand magazinul de pe sos. pantelimon.
buna! fotoblog.ro va promoveaza si sustine evenimentul!
cum am primit adresa blogului am publivat artocolul.
http://fotoblog.ro/2006/04/30/strada-arthur-verona/
daca exista si alte proiecte / idei interesante sunt interesat sa le promovez.
gabi
cand oare o sa apara si la noi simplele piste de biciclisti?
e chiar asa de greu sa faci treaba asta? m-am saturat de imputitii din autobuze.
numai bine!
Ma bucur sa aud vesti bune chiar de acolo "de unde sa de ora exacta". Dupa cum zicea un prieten al meu, voi cei din Bucuresti chiar reprezentati o TARA nu numai un oras. Deci felicitari...insa atentie nu doar cu piste de biciclete se dezvolta ciclismul urban. Necesare sunt campanii de mediatizare a bicicletei ca NECESAR mijloc de transport in marile orase, altfel...(vezi exemplul pistelor din Timisoara, ocupate de auto parcate si folosite de pietoni). BRAVO FELICITARI, asociatia Bike Attack saluta evenimentul
nu reprezentam o tara, reprezentam o strada :) mersi, am pus link catre asociatia voastra.
s-ar putea organiza un mini test de aptitudini pe bicicleta si in final sa se acorde permise de ciclisti simbolice cu marca evenimentului
Aveti idee unde as putea gasi mai multe informatii despre proiectul "Trasee de bicicleta".
Mai multe poze in genul celei postate mai sus gasiti aici.
Cred ca ar fi cel mai bine sa vii la event si sa vorbesti chiar cu autorii proiectului. Multumim pentru foto.
Trimiteți un comentariu